sobota, 14 czerwca 2014

Uszy

Dbajmy o ten nasz bardzo ważny narząd. 

Jeżdżąc dużo komunikacja miejska załamuje się ile osób nosi słuchawki na uszach. Ja nie mówię że ja nie robię tego. Też mi się czasem zdarza. No ale nigdy nie słucham tak głośno żeby cały tramwaj słyszał. Teraz młodzi ludzie olewają to a później będą mieli problem. 




Od jakiś dwóch miesięcy mamy systematyczne wizyty u laryngologa . 
Tosia jak się urodziła w Polsce miała badany słuch. Było wszystko ok do czasu kiedy w wieku pięciu lat byliśmy na U9 (to jest kontrolne badania rozwoju dziecka ). No i niestety na teście słuchowym wyszły problemy. My zauważyliśmy, że nie reaguje czasem jak do niej mówimy, że trzeba głośniej mówić, że telewizor na bajce jest mocno pogłośniony. Myśleliśmy że jest wredna i dlatego nas nie słucha , że chce wrócić na siebie uwagę bo jest nowy członek rodziny. A to nie konieczna wizyta u specjalisty. Na szczęście trafiliśmy do świetnej lekarki takiej z powołania. Aby zacząć cokolwiek na początku wyczyściła małej uszy. I się dowiedziałam, że każdy powinien raz na pół roku przyjść do specjalisty i wyczyścić uszy :) No i dostaliśmy preparaty na zmniejszenie migdałków i oczyszczenie nosa. Było lepiej no ale trzeba było zbadać czy nie ma alergie. Na szczęście skórnej nie ale nie powiedziano że wziewna. No i nadal się badamy i leczymy. I czekamy na diagnozę. A co do słyszenia to jest już o wiele lepiej nawet sama Tosia to zauważyła. 
A żeby nie martwić się o Jasia od razu go zapisałam na badanie. No i okazało, że ma duże podciśnienie w uszach. I przez to drapał się pod uszami od małego. Lekarz nic nie widział złego tylko mówił, że może być to na tle alergicznym. A tu jednak nie ciśnienie sprawia, że go boli i przez to drapie się. A teraz od dwóch dni jest wielka masakra płacze w nocy się budzi i nie można mu nic pomóc czasem tylko przeciw bólowe. No ale przetrwamy i będziemy dalej się badać i leczyć.    
Wiec jeśli macie jakieś problemy z maluchami idźcie do specjalisty .

4 komentarze:

  1. Witam serdecznie, zapraszam do dodania swojego bloga do spisu blogow o ciazy i rodzicielstwie :)
    Spis znajduje sie tutaj:
    http://spisblogowociazy.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj trzeba to sprawdzać, bo potem wychodzą naprawdę nieprzyjemne rzeczy. Dobrze, że udało Wam się wyłapać problem w miarę wcześnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o takim badaniu i o konieczności czyszczenia uszu co pół roku. Bardzo dobrze, ze o tym przeczytałam bo mój lekarz na bank by mnie nie poinstruował w tym kierunku. Muszę zgłębić temat tym bardziej, ze w ciąży przechodziłam cytomegalię co może odbić się na słuchu dziecka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja tez nie wiedziałam ale na szczęście trafiłam na dobrego lekarza :)

      Usuń